Diéta a zdravý životný štýl

Pojem diéta je takmer všetkým ľudom dobre známy. Väčšina z nás si pod slovom diéta predstavuje vytúžené zníženie váhy, ku ktorému nám pomôže správna redukčná diéta.

Pitný režim

Dodržiavanie pitného režimu je základom správnej funkcie organizmu. Samotná voda je najdôležitejšou dennou súčasťou príjmu človeka, na koľko telo tvorí približne 60% tekutiny.

Ako nepribrať

Rád ako nepribrať ste určite počuli, či čítali nespočetné množstvo. Ktoré sú z nich však tie pravdivé zistíte až pokiaľ ich vyskúšate sami na sebe.

Obezita

Obezita je odborne chápaná ako nadmerné ukladanie energetických zásob v podobe tuku. Jej vznik môže vyvolať niekoľko príčin, či už dedičných alebo spôsob života, ktorý človek praktizuje.

Zdravý životný štýl

Nie je žiadne tajomstvo, že ľudia, ktorí vyznávajú zdravý životný štýl žijú dlhšie ako tí čo žijú nezdravo. To však nie je jediná pozitívna funkcia zdravého prístupu k životu.

 

Zdravá pomoc od včiel

produkty včiel

 

Neexistuje človek, ktorý by nepoznal sladký včelí med. Jeho lahodná chuť obohacuje nepečené koláče, v ktorých  nahrádza rafinovaný cukor, čaj osladený medom má doslova liečivé účinky. Okrem potravinárstva má med široké využitie aj v kozmetike ako súčasť pleťových masiek, krémov či peelingov. Veľmi podstatné je nakupovať včelí med od poctivých včelárov, pri ktorých máte istotu, že med nefalšujú či neriedia. Okrem medu existujú aj ďalšie produkty pochádzajúce z dielne aktívnych včiel, ktoré majú podobne ako med pre ľudské zdravie významné prínosy. Pozor by si však mali dať alergici, ktorým môžu tieto produkty skôr uškodiť ako pomôcť. Ľudia trpiaci rôznymi ochoreniami by sa pred konzumáciou včelích produktov mali poradiť so svojim lekárom.

Vitamíny (nielen) v chrípkovom období – II. časť

vitamin D E F

 

Vitamín D

Vitamín D je veľmi dôležitý pri vstrebávaní vápnika, ktorý je potrebný pre zdravý vývoj kostí a zubov. Okrem toho pomáha udržiavať v krvi jeho požadované množstvo a tiež dostatok fosforu. Vďaka vitamínu D sa posilňuje imunitný systém, funguje ako prevencia pred vznikom rakoviny či kardiovaskulárnych ochorení, reguluje krvný tlak, pomáha peknému opáleniu a v tehotenstve zabezpečuje správny vývoj plodu. Jeho nedostatok môže spôsobiť osteoporózu, únavu a malátnosť, depresie a rozvoj vážnejších ochorení. Najlepšími zdrojmi vitamínu D sú mliečne výrobky (maslo, syr, smotana, mlieko), rybách, vajíčkach, kokosovom oleji či kvasniciach. Tak ako si treba dávať pozor na nedostatok vitamínu D, treba si dať pozor aj na predávkovanie.

Poznáte účinky maku na vaše zdravie?

mak a jeho ucinky

Semienka maku sa získavajú z rastliny s názvom mak siaty. Ide o jednoročnú rastlinu, ktorá je veľmi náročná na pestovanie a podmienky, v ktorých rastie. V mnohých krajinách je pestovanie tejto rastliny pre obsah morfínu zakázané. Semienka sú chutnou potravinou a obsahujú množstvo zdraviu prospešných látok. Mak dokonca patrí medzi najzdravšie potraviny sveta! Pri domácej príprave pokrmov ho nemusíte využiť len v podobe plniek do koláča, svoj účel splní aj ako súčasť raňajok či olovrantu.

Čierny zázrak – trstinová melasa

trstina

Ak sa rozhodnete vylúčiť zo svojho jedálnička rafinovaný cukor, máte niekoľko možností ako ho nahradiť. Med, kokosový cukor či rôzne sirupy (javorový, agávový, ryžový, ďatlový a mnohé iné) okrem osladenia pokrmov prinášajú organizmu množstvo ďalších benefitov. Jedným zo sladkých zázračných potravín je aj trstinová melasa.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 »