Arašidové či mandľové maslo

arasidove-masl
 

 

Reč bude tentokrát o maslách. Nie o klasickom živočíšnom či rastlinnom nátierkovom masle. V kurze sú takzvané orechové maslá, ktoré sú skvelým doplnkom a spestrením jedálnička a nemali by chýbať v kuchyni žiadneho (nielen) zdravo sa stravujúceho konzumenta. Ak máte radi orechy, určite budú pre vás tieto  masla „tým pravým orechovým“. Vždy si však dajte pozor na kvalitu orechov, z ktorých sa maslá vyrábajú. Orechy sú totiž veľmi náchylné na plesne a oxidáciu, nesprávnym skladovaním výrazne klesá ich kvalita. Čo ľudskému organizmu prinášajú a aké sú základné výhody ich konzumácie?


Arašidové maslo, arašidový krém

V zahraničí (Amerike či Veľkej Británií) je toto maslo bežne používané a veľmi obľúbené, u nás sa záujmu začalo tešiť len v poslednej dobe. Keďže má výraznejšiu chuť a vyrába sa mletím arašidových orechov, nepoteší chuťové bunky odporcov arašidov. Arašidové maslo má jednoducho chuť, ktorá neosloví každého. Ak sa rozhodnete maslo ochutnať, určite siahnite po kvalite a poriadne si prečítajte zloženie. Kvalitné arašidové maslo by malo obsahovať 2 ingrediencie a to arašidy a soľ alebo arašidy a cukor. Zloženie teda prezrádza, že si maslo môžete vychutnať na sladko aj na slano. Ak neveríte zloženiu masla, ktoré sa nachádza v obchode, pripraviť si ho môžete aj doma a to veľmi jednoducho. Stačia vám pražené nesolené  mandle, štipka soli alebo sladidla a mixér. Maslo že veľmi bohaté na nenasýtené rastlinné tuky, čo je jednou z jeho najväčších výhod. Okrem toho obsahuje tiež bielkoviny, vitamíny (B, E), kyselinu listovú, fosfór či horčík. Jeho konzumácia pomáha v boji proti kardiovaskulárnym chorobám. Nevýhodou pre tých, ktorí sa snažia chudnúť, je množstvo jeho kalórií a preto sa chudnúcim veľmi neodporúča. Vhodné nie je z pochopiteľných dôvodov ani pre arašidových alergikov.

Mandľové maslo

Zástancovia a konzumenti mandľového masla naň nedajú dopustiť. Laik rozdiel medzi arašidovým a mandľovým maslom nevidí, väčšina z nás si povie orech ako orech. Arašidy a mandle sa však značne odlišujú a aj na ľudský organizmus majú rozdielny vplyv – mandľové má oveľa lepší výživný profil ako arašidové maslo, samotné mandle majú oproti arašidom viacero benefitov. Mandľové maslo obsahuje množstvo mono- a polynenasýtených mastných kyselín, bielkovín, vlákniny, proteínov, vitamínov, minerálov (najmä horčík) a je nízkosacharidové. Jeho konzumáciou podporujete zdravie srdca, udržiavate si zdravý cholesterol na požadovanej úrovni a vhodné je aj pre chudnúcich – na rozdiel od arašidového masla pomáha spaľovať tuky. Vďaka svojmu zloženiu napomáha aj k správnemu fungovaniu svalstva a zlepšuje výkon. Podobne ako arašidové maslo, môžete ho konzumovať v sladkej aj slanej forme, samostatne alebo ako súčasť obľúbených pokrmov.

Pridaj komentár