Chudnite so zelenou kávou

zelena-kava
 

Zelená káva patrí k najnovším trendom ľudí, ktorí sa snažia znížiť svoju váhu. Ak už pre svoje zdravie urobili takmer všetko, od zmeny jedálnička, úpravy životného štýlu, zavedenia pohybových aktivít či minimalizovania stresu a stále sa im nedarí posunúť číslo na váhe smerom nadol, často je pre nich zelená káva ďalšou nádejou na ceste k dokonalejšej postave. Jej účinok by sa mal prejaviť približne po mesiaci pravidelného pitia. Pri zelenej káve treba počítať s vyššou cenou ako je to pri klasickej káve, ale s tým zrejme počítajú všetci nadšenci chudnutia a zdravého stravovania. Odkiaľ vlastne zelená káva pochádza a čomu vďačí za svoje zázračné účinky?



Ak človek s nadváhou očakáva, že pri pití zelenej kávy môže dať zelenú rôznym neduhom a povoliť uzdu svojim chuťovým bunkám a napriek tomu schudne, veľmi sa mýli. Aj pri zelenej káve si treba dávať pozor na to, čo človek konzumuje a či má dostatok pohybu. Dôležité je pri tom jesť menšie porcie viackrát denne. Mnoho chudnúcich zastáva názor, že si stačí dopriať napríklad jednu väčšiu porciu denne a ostatný čas určený na stravovanie vyplnia len ovocím či zeleninou. To je však obrovská chyba. Telo trpí nedostatkom potravy a ak potom dostane naraz veľkú dávku, nevie sa s ňou takpovediac vysporiadať. Preto sú vhodnejšie menšie porcie 4 až 5-krát denne v pravidelných časových intervaloch. Zabúdať netreba ani na pitný režim, ktorý je pri pití zelenej kávy naozaj dôležitý. Zelená káva nie je vhodná pre deti, tehotné ženy a osoby s vážnejšími ochoreniami by sa o jej užívaní mali poradiť so svojím lekárom.

Zelenú kávu tvoria zrná obyčajnej kávy, ktoré sú však prírodné a nepražené. Obsahujú tak väčšie množstvo kysliny chlorogénovej a práve tejto kyseline patrí vďaka za redukciu hmotnosti. Dokáže totiž znížiť hlad, zrýchliť spaľovanie nadbytočných tukov, spomaľuje uvoľňovanie cukru v krvi  a celkovo zlepšuje metabolizmus organizmu. Okrem iného čistí telo aj od škodlivých látok, ktoré sú každodenne prijímané či už z vonkajšieho prostredia alebo zo stravy.

Dôležitou otázkou je tiež správne načasovanie pitia zelenej kávy. Tí, ktorí sú zvyknutí piť kávu v ranných hodinách, majú v tomto prípade vyhraté. Odporúčania totiž znejú piť zelenú kávu ráno nalačno. Dokáže správne naštartovať metabolizmus a fungovanie organizmu na celý deň, dodá telu potrebnú energiu. Po zaliatí kávy je vhodné nechať ju 15-20 minút vylúhovať a potom piť postupne v malých dúškoch. Pri chudnutí by malo byť samozrejmosťou vylúčenie rafinovaného cukru z jedálnička. Ak ste zvyknutí piť osladenú kávu, nahraďte cukor medom či iným prírodným sladidlom, ktoré preferujete. Po vypití kávy je potrebné aspoň pol hodinu počkať s raňajkovaním, aby stihla splniť svoju funkciu.

 

Pridaj komentár