kategoria: Princípy

Vitamíny (nielen) v chrípkovom období – II. časť

vitamin D E F
 

 

Vitamín D

Vitamín D je veľmi dôležitý pri vstrebávaní vápnika, ktorý je potrebný pre zdravý vývoj kostí a zubov. Okrem toho pomáha udržiavať v krvi jeho požadované množstvo a tiež dostatok fosforu. Vďaka vitamínu D sa posilňuje imunitný systém, funguje ako prevencia pred vznikom rakoviny či kardiovaskulárnych ochorení, reguluje krvný tlak, pomáha peknému opáleniu a v tehotenstve zabezpečuje správny vývoj plodu. Jeho nedostatok môže spôsobiť osteoporózu, únavu a malátnosť, depresie a rozvoj vážnejších ochorení. Najlepšími zdrojmi vitamínu D sú mliečne výrobky (maslo, syr, smotana, mlieko), rybách, vajíčkach, kokosovom oleji či kvasniciach. Tak ako si treba dávať pozor na nedostatok vitamínu D, treba si dať pozor aj na predávkovanie.

Poznáte účinky maku na vaše zdravie?

mak a jeho ucinky
 

Semienka maku sa získavajú z rastliny s názvom mak siaty. Ide o jednoročnú rastlinu, ktorá je veľmi náročná na pestovanie a podmienky, v ktorých rastie. V mnohých krajinách je pestovanie tejto rastliny pre obsah morfínu zakázané. Semienka sú chutnou potravinou a obsahujú množstvo zdraviu prospešných látok. Mak dokonca patrí medzi najzdravšie potraviny sveta! Pri domácej príprave pokrmov ho nemusíte využiť len v podobe plniek do koláča, svoj účel splní aj ako súčasť raňajok či olovrantu.

Sezam

sezam
 

Biely verzus čierny. Čo neviete o sezame?  

Olejnaté semienka so špecifickou chuťou, ktoré chutia výborne priamo ale aj ako súčasť varených pokrmov. To je sezam. Bežný spotrebiteľ sa s bielym sezamom stretáva v podstate len ako s posýpkou na pečive. Nie je tak známy a prezentovaný ako iné semienka (chia, ľanové, konopné či tekvicové), no aj napriek tomu má nášmu zdraviu čo ponúknuť. Jeho využiteľnosť je totiž oveľa širšia ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Existuje však veľký rozdiel medzi klasickým bielym sezamom, ktorý konzumenti nájdu v takmer každom obchode a tým čiernym, ktorí skôr preferujú ľudia uprednostňujúci zdravšie stravovanie a aktívnejší životný štýl.

Buďte fit vďaka kruhovému tréningu

kruhový trening
 

 

Potrebujete sa hýbať, nabrať kondíciu, zhodiť prebytočné kilogramy? Výber správneho cvičenia závisí od vášho sebazaprenia a ochoty vydať zo seba maximum. Niekomu vyhovuje cvičenie doma, iný si nevie predstaviť svoj život bez pravidelného behu, plávania, cyklistiky či návštevy fitnescentra, ženy obľubujú aerobik, jogu, pilates či jumping. Možností ako spojiť chudnutie so spevňovaním svalstva a posilňovaním kondície je veľa. Jednou z nich je aj kruhový tréning, ktorý môžete vykonávať rovnako v pohodlí domova ako aj vo fitnescentre. Kruhový tréning má veľmi pozitívny vplyv na ľudské zdravie, tvaruje postavu, zvyšuje vytrvalosť a v porovnaní s inými cvičeniami je aj flexibilný.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »