Tag Archives: cukor

Nie jej cukor ako cukor

cukor
 

Klasický cukor vyrobený z cukrovej repy je stále viac považovaný za nezdravý. Tí, ktorí podľahli trendu zdravého životného štýlu, sa snažia rafinovaný cukor úplne vylúčiť zo svojho jedálnička, prípadne jeho konzumáciu obmedziť na minimum. Pri úvahe o vyradení cukru zo života však mnohým odhodlanie pokazí predstava, že si nebudú môcť dopriať nič sladké. To je však omyl. Okrem medu, rôznych sirupov (agávový, ryžový, ďatľový, javoroý) a stévie existuje množstvo sladidiel, ktoré vo svojom názve nesú slovo cukor. A nezískavajú sa rafináciou z cukrovej repy.

Bojovník proti zdraviu – rafinovaný cukor

rafinovaný cukor
 

Je takmer všade. Skoro v každej potravine. Chlieb, pečivo, kečup, horčica, konzervy, dokonca aj niektoré pivá. Ovocné jogurty, sladené vody či čokolády a cukrovinky rôznych druhov ani netreba spomínať, bez cukru by neboli tým, čím sú. Dal by sa vytvoriť veľmi dlhý zoznam produktov, ktoré obsahujú cukor. V zložení niektorých z nich by ste ho zrejme ani nečakali a predsa je tam. Ak sa snažíte schudnúť, prvé čo by ste mali urobiť (okrem pravidelného pohybu) je začať sledovať etikety výrobkov a redukovať tie, ktoré vám tajne do tela prinášajú podporovateľa obezity. V prípade, že netrpíte nadváhou, ale rôznymi inými zdravotnými problémami, skúste na pár týždňov vyradiť cukor z jedálnička a je veľmi pravdepodobné, že spozorujete zmeny k lepšiemu. Ak sa nedokážete bieleho cukru za žiadnych okolností vzdať, aspoň jeho konzumáciu obmedzte. Namiesto 2 lyžičiek cukru si dajte do kávy med, sladený čaj vymeňte za nesladený alebo obyčajnú vodu, vyhýbajte sa šťavám a džúsom s pridaným cukrom, namiesto kupovaných sladkostí si skúste doma upiecť zdravý koláč bez cukru. Všetko je len o zvyku.

Vplyv stravovania na sexuálny život

vplyvy stravovania
 

Z každej strany sa na ľudí valí trend zdravého stravovania. Prestať konzumovať rafinovaný cukor, vyhýbať sa lepku a výrobkom z múky, jesť množstvo ovocia a zeleniny, pripravovať skôr surové jedlá ako tepelne upravované, nevyprážať, uprednostniť kyslomliečne výrobky pred klasickými mliečnymi a ďalšie podobné odporúčania číhajú na ľudí na každom kroku. Internet, rádio, televízia, rady známych. Okrem toho sa konzumenti čoraz častejšie stretávajú s pojmami kokosový olej, brezový cukor, sirup z agáve, zelené potraviny, raw strava, vegánstvo, slow food a mnohé iné. Benefity zo zmeny stravovacích návykov sú naozaj vysoké. Zlepšenie zdravotného stavu, viac energie, lepšia nálada, psychická pohoda a dokonca aj lepší sexuálny život. Ako vplýva jedlo, ktoré ľudia konzumujú, na ich sexuálny apetít?