Dukánová diéta

 

Možno niektorým ľudom neznáma diéta, o ktorej prvýkrát počujú. Dukánová diéta je však v zahraničí veľmi populárna, o čom svedčí aj doterajší počet výtlačkov kníh, ktorých sa vo svete predalo.  A čo vlastne táto  diéta prináša a čo konkrétne by ste o nej mali vedieť?

Dukánová diéta je dielo francúzskeho lekára Pierra Dukana, ktorý tento typ diéty vyvíjal viac než 30 rokov. Celá podstata tohto typu diéty diéty je podobná ako u tzv. Atkinsonovej diéty, ktorá je tak isto založená na odstránení sacharidov zo stravy. Dukánová diéta sa konkrétnejšie delí na niekoľko fáz, ktoré  zabezpečujú výraznejší efekt na úbytku váhy. Celkovo sa jedná o štyri fázy, predstavíme si ich detailnejšie.

  • 1.fáza-  Prvá fáza je z pohľadu viditeľných výsledkov veľmi dobrá. Na koľko už v priebehu niekoľkých dní. Samozrejme jej veľmi pozitívne výsledky na váhu majú aj svoje riziká, no pokiaľ ju dodržujete správne a pod dohľadom inej osoby (ideálne lekára), tak Vám nič negatívne nehrozí. Prvá fáza trvá niekoľko dní, záleží od množstva kilogramov, ktoré plánujete zhodiť. Maximálna hranica je však 10 dní. Celý princíp tejto fázy je založený na prijímaní čistých bielkovín, žiadnych tukov a sacharidov. Ideálne je jesť  chudé mäso ako to kuracie, teľacie, či prípadne ryby.
  • 2.fáza- V tejto fáze diéty je už povolené do jedálnička pridať zeleninu. Potrebné je striedať čisto bielkovinové a bielkovino-zeleninové dni. Je už na Vás aký typ zeleniny zvolíte, bielkoviny však musia naďalej tvoriť väčšinu.
  • 3.fáza – Táto fáza je najdlhšia, jej dĺžka sa odvíja od množstva zhodených kilogramov, vždy však platí, že každý stratené kilogram  z Vašej pôvodnej váhy sa rovná celým desiatim dňom konsolidačnej fáze.  Teda, ak zhodíte 10 kilogramov je potrebné zostať na tejto fáze celých 100 dní. Na rozdiel od predošlých fázy je tretia fáza už pomerne voľná, čo sa týka jedálnička. Je povolené každý deň pridať jeden kus ovocia, maximálne dva krajce celozrnného chleba, určitý podiel tuku, teda aj syr. Daná fáza sa dá spríjemniť aj jednodňovým (raz za týždeň) porušením pravidlo stravovania, ktoré však budete musieť nahradiť jedným čisto bielkovinovým dňom.
  • 4.fáza – Posledná fáza, ktorú by ste mali dodržiavať stále po ukončení predošlých troch. Jej princípom je aspoň raz do týždňa absolvovať čisto bielkovinový deň. Mimo toho sa však môžete stravovať už voľne, no ani v tomto prípade to neznamená, že bez problémov môžete začať konzumovať pravidelne nezdravé a tučné jedlá.

 

Pridaj komentár