Nový rok s novým telom. Schudnite s najobľúbenejšími diétami

typy diet
 

Spísali ste si novoročné predsavzatia a jedným z nich bola aj úprava hmotnosti? Toto predsavzatie si na svoj zoznam uviedlo veľké množstvo ľudí po celom svete. Ako však schudnúť, ak sa nevyznáte v množstve diét a princípoch, na ktorých fungujú? Pripravili sme pre vás malý prehľad, aby ste pochopili základné piliére najobľúbenejších diét a rozhodli sa pre tú najvhodnejšie.


Bielkovinová alebo Keto diéta

Tento druh diéty je charakteristický konzumáciou potravín s vysokým obsahom bielkovín. Preferujú ju mnohé dámy, ktoré sa pri iných diétach stretli s jojo efektom, keďže princípom bielkovinovej diéty nie je len redukcia hmotnosti, ale aj jej udržanie na požadovanej úrovni. Túto diétu je potrebné dodržiavať viac ako 4 mesiace, každý deň sa konzumuje 5-6 jedál v menších množstvách. Počas celej doby diéty sa prijíma potrava so zvýšeným množstvom bielkovín (1-1,5 gramu bielkovín na 1 kg váhy), obmedzujú sa sacharidy. Bielkovinová diéta má 3 fázy – 1. redukčnú (telo sa zbavuje vody a tuky, zníženie hmotnosti je najviac viditeľné), 2. vyrovnávaciu (príprava organizmu na zmenu stravovania) a 3. udržiavaciu (návrat k bežným návykom s úpravami, ktoré si človek osvojil počas diéty).

Stravovanie podľa krvných skupín

Podstatou tejto formy stravovania sú poznatky získané zo skúmania metabolizmu ľudí s odlišnými krvnými skupinami. Krvné skupiny totiž zapríčiňujú rozdielny metabolizmus spracovania potravy u ľudí. Každá skupina má zakázané a povolené potraviny (a tiež iné činnosti), vďaka čomu sa ich hmotnosť prirodzene reguluje. Skupina 0 je takzvanou starou loveckou skupinou,  pre ktorú je vhodná konzumácia mäsa a mäsových pokrmov. Skupina A je zase poľnohospodárska – vegetariánska (prípadne vegánska). Nosiči tejto skupiny by nemali konzumovať mäso, ale rastlinne bohatú stravu. Skupina B je kočovníckou skupinou, ktorá môže s mierou konzumovať akékoľvek potraviny a skupina AB je kombináciou skupín A a B.

Dukanova diéta

Táto diéta je pomenovaná podľa francúzskeho lekára Pierra Dukana. Diéta podľa Dukana vyhovuje ľuďom, ktorí majú radi slobodu v stravovaní a uprednostňujú vlastné stanovenie režimu pred rôznymi zväzujúcimi pravidlami. Stačí len dodržiavať stanovené rady a konzumovať potraviny zo zoznamu, ktorý diéta obsahuje – kreativite a kombináciám sa medze nekladú, človek si zo stanovených potravín môže pripraviť veľmi chutné pokrmy. Diéta sa delí do 4 fáz – útočnú (jej dĺžka závisí od požadovaného úbytku hmotnosti, konzumujú sa len bielkoviny), výletnú (striedanie bielkovinovej a bielkovinovo-zeleninovej stravy), konsolidačnú (návrat k pôvodným stravovacím návykom podľa Dukanových odporúčaní) a stabilizačnú (úplný návrat k pôvodnému stravovaniu s jednou podmienkou – 1x za týždeň čisto bielkovinový deň).

Pridaj komentár