Pitný režim

pitny rezim
 

Dodržiavanie pitného režimu je základom správnej funkcie organizmu. Samotná voda je najdôležitejšou dennou súčasťou príjmu človeka, na koľko telo tvorí približne 60% tekutiny. Nesprávny, či nedostačujúci príjem tekutiny môže spôsobiť vážne zdravotné problémy ako malátnosť, nevoľnosť, v prípade dlhodobej absencie príjmu tekutiny až smrť.

Dodržiavať správny pitný režim nie je vždy jednoduché, predovšetkým počas toho ako ľudia neustále pracujú, často krát zabúdajú na túto základnú vec. A práve aj z toho dôvodu sa človek potom cíti slabší a otrávenejší. Optimálna hladina tekutiny, ideálne čistej vody, ktorú by mal človek denne prijať je približne 2-3 litre. V prípade zvýšenej fyzickej aktivity, či zvýšenej vonkajšej teploty ešte viac. Prijímať tekutiny by mal človek počas celého dňa, na koľko sa často krát stáva, že ľudia naraz vypijú veľké množstvo vody aj z toho dôvodu, že počas dňa na to jednoducho nemali čas. A to je práve veľká chyba, na koľko tekutina by sa mala dopĺňať priebežne, nie až pri pocite smädu, ktorý je mimochodom prvým znakom dehydratácie, ktorá je za určitých okolností veľmi nebezpečná. Každý človek už keď ráno vstane by mal vypiť aspoň pohár čistej, či prípadne perlivej vody s obsahom minerálov. V prípade, ak si často krát počas dňa potrpíte na pravidelnej dávke kávy, či čierneho čaju je potrebné dodatočne doplniť tekutinu, na koľko kvôli káve a čiernemu čaju organizmus o vodu prichádza.

Pitný režim u detí

Väčšina detí si neuvedomuje význam pravidelného príjmu vody a to aj počas horúcich letných dni. Práve z toho dôvodu by mali v prvom rade rodičia dôrazne klásť dôraz na správny pitný režim svojich detí. Ideálne by malo každé dieťa počas dňa prijať cca 1,5 až  2 litre vody, na koľko ich telesná hmotnosť nie je tak vysoká ako u dospelých jedincov.

Pitný režim u dôchodcov

Čím je človek starší, tým stráca aj schopnosť pociťovať smäd. Práve preto je potrebné dôkladne u tejto skupiny ľudí dodržovať pravidelný pitný režim, nie nárazový, ktorý môže mať naopak skôr negatívny vplyv na telo. Ideálne by seniori mali vypiť približne 2,5 litra vody denne.

Pridaj komentár