Problém s riedkymi vlasmi

shutterstock_352458458
 

Riedke vlasy sú veľmi nepríjemným no nie nezvyčajným problémom, ktorý trápi nejedného muža, či ženu. Pôvodom problémov s vlasmi nemusí byť len zlá genetika, ale častokrát i nevyvážená strava, či zlý životný štýl, ktorý sa odzrkadlí i na kvalite Vašich vlasov. Čomu sa vyhýbať a čo naopak môžete zaradiť do svojich návykov v boji proti oslabeným a riedkym vlasom?

Upravte Váš jedálniček

Nie nadarmo sa hovorí ste to, čo jete. Vyvážená strava dokáže skutočne divy i v prípade problémov s riedkymi vlasmi. Váš jedálniček by preto mal obsahovať, čo najviac potravín bohatých na tieto látky:

  • Zinok : Stopový prvok, ktorý je nevyhnutný pre zdravý rast vlasov je neraz prijímaný v potrave v nedostatočnom množstve, čo sa môže odraziť na kvalite zdravia človeka. Nedostatok zinku sa môže prejavovať i vypadávaním vlasov, pretože vlasy na jeho nedostatočné množstvo reagujú veľmi pomalým rastom. Hlavným prínosom zinku je podpora regenerácie poškodeného tkaniva, stimulácia množenia buniek, ale i udržiavanie dobrého stavu mazových žliaz, ktoré sú prepojené s vlasovými folikulmi. Na zinok bohaté potraviny sú predovšetkým ryby, obilniny, ustrice, mäso alebo vajcia.
  • Biotín : Podobne dôležitý je i vitamín B7, ktorý je známy pod menom biotín. Ten hrá dôležitú rolu predovšetkým pri obnove rastu vlasov, taktiež sa však podieľa pri obnove buniek kože. Je známy i tým, že dokáže oddialiť predčasné šedivenie vlasov, ale i tým, že pozitívne utlmuje nervové napätie. Práve stres je jedným z faktorov vypadávania vlasov.
  • Potraviny bohaté na železo a bielkoviny : Je známe, že bielkoviny sú základnou stavebnou látkou vlasov a preto dostatočný prísun tejto látky je nevyhnutný pre zdravý vývin a rast vlasov. Výhodou stravy s vyšším podielom bielkovín je napríklad i to, že pozitívne pôsobí na fyzické zdravie človeka a mužov dokonca i ako stimulant erekcie. Potraviny bohaté na bielkoviny sú predovšetkým mäso alebo strukoviny, pričom by ste však mali dbať i na dostatočný prísun železa. To pomáha krvi prenášať kyslík do vlasových vačkov, čo sa prejavuje lepším rastom vlasov.
  • Vitamín A : I keď je známe, že vitamín A pôsobí negatívne na rast vlasov, jeho nedostatok môže spôsobiť problém s riedkymi vlasmi. Preto i v tomto prípade dbajte na optimálny denný príjem tohto vitamínu.
  • Vitamín C : Na rozdiel od vitamínu A je vitamín C rozpustný vo vode a preto sa jeho nadbytok väčšinou vylúči v moči. Čo sa týka vplyvu na kvalitu vlasov, tento vitamín je známy tým, že chráni kapiláry pred oxidačným stresom a taktiež i jeho pozitívnym vplyvom na zachovanie transportu krvi do folikulov, vďaka čomu je pokožka hlavy dostatočne vyživovaná.
  • Vitamín E : Pozitívne pôsobí na rast kapilár v hlave, čím sa zlepšuje krvný obeh v pokožke hlavy a teda i celkový stav vlasov. Pôsobí i proti nadmernému zhlukovaniu červených krviniek prospievajúcich k zníženiu schopnosti prenášať kyslík do kapilár v hlave.

Škodiť vlasom môžete i neodbornou starostlivosťou

Pri riedkych vlasoch je nutné dávať zvýšený pozor na vhodnú starostlivosť o vlasy, aby sa zabránilo ich prípadnému poškodeniu. Vhodné je sa napríklad vyhýbať použitiu kefy na vlhké vlasy, prehnanému fénovaniu a negatívnym vplyvom počasia. Vlasy by ste preto mali chrániť napríklad pred intenzívnejším slnkom, znečistením ovzdušia, smogom alebo fajčiarskym dymom. Vhodné je taktiež obmedziť priamy kontakt vlasov s chlórovanou vodou v plaveckých bazénoch a to napríklad za použitia plaveckej čiapky.