Raňajkové kaše

 

Niekto si pri raňajkách rád pochutnáva na praženici, obloženej šunkovo-syrovej mise, párkach či klobáse, iný si nevie predstaviť začiatok dňa bez poriadnej dávky ovocia či zeleniny. Aj tieto jedlá však začnú byť po určitom čase stereotypné a telo si vypýta inú náhradu. Ak sa potrebujete hneď zrána dokonale zasýtiť, ale vajcia či mäsové produkty sú pre vás na začiatok dňa príliš ťažké, skúste rôzne kaše. S doplneným surovým či sušeným ovocím, orieškami, ochutené škoricou, vanilkou či rôznymi prírodnými sladidlami chutia naozaj skvelo a dodajú telu nielen potrebujú energiu, ale aj množstvo vlákniny či vitamínov. V obchodoch (nielen) so zdravou stravou sa nachádza veľké množstvo druhov kaší v najrôznejších príchutiach, od neutrálnej, cez škoricovú, kakaovú, vanilkovú až po kokosovú. Závisí od konkrétnej kaše a výrobcu.


Stará známa ovsená

Ovsené vločky či ovsená kaša sú jednou z najbežnejších a najpripravovanejších spomedzi všetkých kaší. Dokážu zasýtiť na celé dopoludnie a naštartovať tak telo na náročný deň. Obsahujú veľké množstvo rozpustnej aj nerozpustnej vlákniny, omega 3-nenasýtené mastné kyseliny, aminokyseliny, vitamíny, mangán, vápnik, železo, zinok a mnoho iných zdraviu prospešných látok. Vďaka svojmu zloženiu majú pozitívny vplyv na hladinu cholesterolu v krvi, pomáhajú pri menštruačných bolestiach a kŕčoch, podporujú správnu činnosť nervového a imunitného systému a považujú sa za účinný prostriedkov v boji s rakovinou. Ak trpíte intoleranciou  na laktózu a nemôžete si kašu pripraviť s mliekom, postačí vám aj rozvarenie vločiek v obyčajnej vode prípadne rastlinnom mlieku. Ochutiť ich môžete medom, agávovým či javorovým sirupom, kokosovým olejom, škoricou, pridajte banány a oriešky a zdravé raňajky sú na svete.

Pohánková kaša

Pohánka je potravina našich starých mám. Kedysi sa tešila veľkej obľube, potom nastal útlm v jej konzumácií a v súčasnosti sa opäť teší návratu do kuchýň moderných žien. Samotná pohánka je vhodná aj príloha k rôznym jedlám, pohánková kaša sa môže pripravovať na sladko aj na slano. Príprava je podobná ako v predošlom prípade, instantnú kašu stačí zohriať v dostatočnom množstvo mlieka či vody a dotvoriť podľa vlastnej chuti. Pohánka obsahuje plnohodnotné bielkoviny, rutin (vitamín P), vlákninu, zinok, železo, vápnik, meď, selén ako aj množstvo vitamínov. Jej konzumácia znižuje množstvo cholesterolu v krvi, priaznivo ovplyvňuje cievy a tepny, reguluje množstvo cukru v krvi a pomáha pri regenerácií pečene.

Ryža v mlieku alias ryžová kaša

Aj ryža v mlieku pochádza z kuchýň dávnejšej doby. Rozvarená a dosladená ryža sa podávala malým deťom, ale obľubu si našla aj u dospelých. V súčasnosti sa na pultoch obchodov objavuje aj instantná ryžová kaša, ktorú stačí povariť vo vybranej tekutine. Okrem konzumácie samotnej kaše sa môže instantný prášok použiť aj na zahusťovanie omáčok či polievok.

 

 

Pridaj komentár