Vplyv zdravej výživy na erekciu

shutterstock_352426217
 

Mnoho mužov, ktorí pociťujú problémy s erekciou možno ani nevedia, že s najväčšou pravdepodobnosťou ich problémy súvisia s ich životným štýlom, ktorého dôležitou súčasťou je i výživa jedinca. Aké konkrétne zásady by ste mali dodržiavať, aby Vaša erekcia bola čo najpevnejšia?

Vyhýbajte sa alkoholu, cigaretám a tučným jedlám

Pod problémami s erekciou je možné hľadať niekoľko potravín, ktoré väčšinou okrem neblahého vplyvu na kvalitu erekcie pôsobia negatívne i na celkové zdravie človeka. Nejde však len o vybrané potraviny, ktoré negatívne pôsobia na zdravie človeka, ale aj nedostatok pohybu. Vyslovene pozor by ste si mali dávať hlavne na:

  • Nikotín : Iste ste i vy počuli o tom, že fajčenie ovplyvňuje kvalitu erekciu. To, že je to pravda dokazujú i mnohé klinické testy a štúdie, ktoré sledovali vzťah medzi fajčením a kvalitou erekcie. Výsledky hovorili jasne v neprospech cigariet, ktoré kvôli obsahu nikotínu, ktorý je vazokonstriktor, zužujú krvné cievy a v konečnom dôsledku obmedzujú prietok krvi v celom tele. Dokonca i štatistiky hovoria jasne, že veľká časť mužov, ktorí majú problémy s erekciou sú aktívni fajčiari.
  • Kofeín : Nájdete ho hlavne v káve, takže o to je pravdepodobnejšie, že ho denne prijímate vo väčšom množstve než je treba. Samotný kofeín spôsobuje zvýšenie tlaku, čo sa môže negatívne odzrkadliť na výške libida a taktiež i na kvalite spermií. Mimo toho však niektoré štúdie dokázali, že kofeín negatívne pôsobí napríklad na produkciu testosterónu, čo v prípade mužov môže znamenať jeden z hlavných dôvodov slabej erekcie. Taktiež sa v mnohých štúdiách uvádza, že kofeín zvyšuje svalové napätie, čo v konečnom dôsledku môže znamenať neschopnosť muža sa pred samotným aktom dostatočne uvoľniť, čoho dôsledkom môže dôjsť k slabej alebo žiadnej erekcii.
  • Cukor : Vysoký príjem cukru môže mimo zvýšenia hladiny cukru v krvi a obezity negatívne pôsobiť na nervy a krvné cievy, ktorých dobrý stav je nutne dôležitý pre dosiahnutie kvalitnej erekcie.
  • Alkohol : Nie náhodou je viac ako 50% alkoholikov impotentných. Alkohol je síce častým spoločníkom mnohých mužov pred pohlavným aktom, v nadmernej miere však môže každodenná konzumácia alkoholu priniesť celú radu problémov.

Okrem toho nezabúdajte, že pôvodcom impotencie môže byť aj obezita. Preto dbajte na vyváženú stravy a dostatočný aktívny oddych.

Čo môže pomôcť na zlepšenie erekcie?

Ak máte pocit, že ste fyzicky zdravý a Váš životný štýl neodzrkadľuje horšiu kvalitu erekcie, možno je na čase mierne obohatiť jedálny lístok o niektoré prírodné látky, ktoré môžu reálne a hlavne rýchlo zlepšiť funkcie Vášho penisu. Vplyv zdravej výživy na erekciu je teda určite nezanedbateľným faktorom. Čo však konkrétne by ste čo najčastejšie konzumovať?

  • Bielkoviny : Zatiaľ čo kofeín znižuje produkciu testosterónu v tele muža, vyšší príjem kvalitných bielkovín môže naopak pomôcť pri tvorbe testosterónu. Potvrdzuje to i štúdií, ktoré zistili, že jedinci, ktorí prijímali menej bielkovín, mali častejšie problémy s dosiahnutím erekcie. Logicky za tým môže stáť globulín, ktorý sa viaže na pohlavné hormóny. Samotná produkcia Globulínu je závislá práve na množstve bielkovín v strave, pričom nižší príjem bielkovín zvyšuje množstvo globulínu v krvi.
  • L-arginín : Nie nadarmo je táto látka jednou z hlavných zložiek produktov na zlepšenie erekcie. Táto aminokyselina pozitívne pôsobí tým, že podporuje tvorbu oxidu dusnatého, ktorý zasa pomáha rozšíriť cievy a teda i zlepšiť krvný obeh v tele, čo v konečnom dôsledku môže pomôcť k lepšej a tvrdšej erekcii.
  • Zinok : Jeden z najlacnejších doplnkov stravy, ktorý pozitívne pôsobí na mužské zdravie je potrebný predovšetkým k vyvážanej produkcii mužských pohlavných žliaz a taktiež napríklad pre tvorbu testosterónu.

Odporúčame sa vyskúšať certifikovaný výživoví doplnok eJoy®.