Ako schudnúť bez hladovania

Na to, aby ste dokázali schudnúť a vysnívanú váhu si zároveň aj udržali, nepotrebujete držať super diéty ani nadmerne cvičiť. Úplne vám na to postačí pár rád, vďaka ktorým si budete vedieť telo nastaviť. Ak ich dodržíte, budete schopní schudnúť kedykoľvek, dokážete si váhu udržať a v neposlednom rade budete mať všetko dlhodobo pod kontrolou. A to aj bez zbytočných radikálnych riešení.

Kto si počká, ten sa naozaj dočká

Základom zdravého a normálneho chudnutia je pravidelnosť. Nesnažte sa všetko dosiahnuť rýchlo a už vôbec sa to nesnažte docieliť pomocou hladovania či bláznivých diét. Všetko má svoj čas a tak aj požadované výsledky potrebujú čas. Naše telo funguje správne ak má splnené všetky podmienky, ktoré k tomu potrebuje. To znamená, že mu dodávate nutrične vyváženú a pestrú stravu v pravidelných dávkach, pijete dostatočné množstvo vody, ktoré napomáha vstrebávaniu prijatej stravy a doprajete mu aj určitý druh pohybu, vďaka ktorému sa celý metabolizmus urýchli a navyše sa rýchlejšie vylúčia aj nežiadúce látky. Toto všetko samozrejme môžete podporiť bylinnými čajmi alebo prírodnými tabletkami, ako sú napríklad naše unikátne eSlim. Prvé, čo teda musíte urobiť je stanoviť si jednoduchý cieľ. Stanovte si za cieľ zdravý život a nie chudnutie. Takáto zmena vás postupne sama privedie k vysnenej váhe aj bez toho, aby ste sa museli každý deň vážiť a zúfať si, prečo sa nič nedeje.

Dajte sa vyšetriť

Mnoho ľudí začne hneď so zmenou života, bez toho aby sa zaujímali o potreby organizmu. Pritom práve hormóny, genetika či skryté ochorenie môžu často stáť za našimi neúspechmi. Vyšetrenie krvi vám dá presné informácie o tom, čoho máte v tele nadbytok a čoho nedostatok. Vďaka tomu budete vedieť, ako treba začať. Ak budete mať nadbytok cholesterolu, viete, že musíte jeho príjem obmedziť. Alebo ak zistíte, že máte problém so štítnou žľazou, budete vedieť, že nadmerným cvičením ani radikálnou diétou k žiadnej zmene nepríde. Čo v prípade ak nemáte čas tráviť dlhé hodiny v čakárni u lekára? Stačí ak si o niečo málo priplatíte a necháte si vyšetrenie krvi urobiť u niektorej z certifikovaných firiem, ktorá sa tým zaoberá.

Vytvorte si metabolický balans

Ak ste sa rozhodli pre zdravý život, dali ste si vyšetriť aj krv a stále vám k tomu niečo chýba, mali by ste si stanoviť metabolický balans. Dôležité je si uvedomiť, že prvé dni až týždne po tom, ako začnete so zmenou, sa bude vaše telo čistiť a odvodňovať. Váha pôjde veľmi rýchlo dolu ale potom sa zastaví a práve toto je bod, kedy chudnutie väčšina ľudí vzdá, pretože nevidia žiaden výsledok. Pritom tento posun je úplne normálny. Aby vám to chudnutie išlo pekne plynulo bez stagnácie, stačí ak si nastavíte správne jedálniček. Ten by sa mal odvíjať od vášho bazálneho metabolizmu (BMR), teda energie, ktorú telo spotrebuje v pokojnom stave. Pre chudnutie je dôležitá jednoduchá rovnica – potrebujete viacej energie vydať než prijať. Ak je tomu naopak, začneme priberať. Pomôcť vám s tým môže výživový poradca ale aj online kalkulačka, ktorá vám to presne vypočíta. My vám ukážeme vzor, ako také stanovenie bazálneho metabolizmu vyzerá.

Vzorový BMR

Ako príklad nám poslúži 30 ročná žena, ktorá meria 170 cm a váži 65 kg. Pracuje ako predavačka, takže má takú strednú pohybovú aktivitu cez deň.

BMR = 655 + (9,6 x váha v kg) + (1,8 x výška v cm) – (4,7 x vek v rokoch)

BMR = 655 + (9,6 x 65) + (1,8 x 170) – (4,7 x 30)

BMR = 1 444 kcal, toto číslo udáva bazálny metabolizmus bez toho, aby táto žena robila nejakú aktivitu navyše.

Skutočnú energetickú potrebu tela, vrátane bežného pohybu si určíme vynásobením BMR daným koeficientom, ktorý môže byť:

  • 1,1 – sedavé zamestnanie
  • 1,2 – mierna aktivita
  • 1,3 – pri manuálnej práci
  • 1,4 – pre veľmi aktívnych

Naša vzorová žena pracuje ako predavačka, takže vynakladá miernu aktivitu. Jej BMR preto vynásobíme koeficientom 1,2 a vyjde nám 1 741kcal. Táto hodnota predstavuje denný príjem, pri ktorom by dotyčná ani nepribrala ani neschudla. Ak by sa naša predavačka rozhodla schudnúť, má dve možnosti. Prvou je aktívny pohyb niekoľkokrát do týždňa, vďaka čomu zvýši energetický výdaj a energetická bilancia bude záporná – dôjde k chudnutiu. Druhou možnosťou je obmedziť stravu do tých 1 741kcal za deň, čím dôjde rovnako ku chudnutiu. Ale táto druhá možnosť je presne to, čo očakávame pri takmer každej diéte. Po čase dôjde k naberaniu hmotnosti, pretože metabolizmus sa prispôsobí dennému príjmu energie a spomalí sa, takže sa celá naša rovnica dostane opäť na začiatok.

 
Komentáre
Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár