Chudnutie

 

V prípade, ak plánujete zhodiť nejaké to „kilečko“ zo svojej váhy, či prípadne viac mali by ste vedieť, aké zásady musíte dodržiavať pri chudnutí. Chudnúť sa dá rôznymi spôsobmi, či už príjemnejšími alebo aj tými menej príjemnými, drastickými. Predstavíme Vám pár rád, ktoré sa Vám hodia pri správnom a vytúženom úbytku váhy.

Samotné chudnutie nie je nič jednoduché, ale to asi vie každý z nás. Jedni majú tú výhodu (predovšetkým mladší jedinci), že ich metabolizmus vie potravu správne spáliť, čím nedochádza k nejakému nárastu na váhe, ak by tak minimálne. Tí nešťastnejší si však pri chudnutí nemôžu len tak hocičo dovoliť. A práve strava je základom správneho chudnutia, ba dokonca aj priberania na váhe, či už na svalovej hmote alebo tej „zlej“ a teda  tukovej. Základom správneho chudnutia je držať sa určitých zásad v jedálničku. Konkrétne na tento problém existuje niekoľko známych diét určených práce na úbytok váhy. Princíp je však jasný, ubrať alebo vyhnúť sa nezdravým a ťažkým jedlám a naopak do  stravy zaradiť vyšší obsah bielkovín, kvalitných, zložitých sacharidov a zdravých tukov. Okrem toho treba dávať pozor na správne dodržiavanie množstva a pravidelného príjmu potravy. Ideálom pri chudnutí je jedlo rozložiť na niekoľko menších denných dávok, ktoré cca každé dve hodiny prijmete.

Mimo stravy je cestou k úspechu aj pravidelný pohyb a správny, zdravý životný štýl. Predsa pokiaľ by ste len chudli, Vaše telo by podstatne rýchlejšie strácalo silu a svalovú hmotu ako keby si popri dodržiavaní diéty občas zacvičíte. Okrem toho však samotné cvičenie pomáha  odbúravať tukové zásoby v tele, čím dochádza k podstatne rýchlejšiemu  a viditeľnejšiemu úbytku na váhe človeka. Aj z toho dôvodu je potrebné každý alebo aspoň každé dva dni športovať, či už v posilňovni, prípadne využívať tzv. kardio tréningy ako beh, cyklistika, zumba, box a podobne.

Pridaj komentár