Vplyv stravovania na sexuálny život

Z každej strany sa na ľudí valí trend zdravého stravovania. Prestať konzumovať rafinovaný cukor, vyhýbať sa lepku a výrobkom z múky, jesť množstvo ovocia a zeleniny, pripravovať skôr surové jedlá ako tepelne upravované, nevyprážať, uprednostniť kyslomliečne výrobky pred klasickými mliečnymi a ďalšie podobné odporúčania číhajú na ľudí na každom kroku. Internet, rádio, televízia, rady známych. Okrem toho sa konzumenti čoraz častejšie stretávajú s pojmami kokosový olej, brezový cukor, sirup z agáve, zelené potraviny, raw strava, vegánstvo, slow food a mnohé iné. Benefity zo zmeny stravovacích návykov sú naozaj vysoké. Zlepšenie zdravotného stavu, viac energie, lepšia nálada, psychická pohoda a dokonca aj lepší sexuálny život. Ako vplýva jedlo, ktoré ľudia konzumujú, na ich sexuálny apetít?

Fyzická prekážka

Ako sa hovorí, všetkého priveľa škodí. Ak ste obľúbencom ťažkých vyprážaných jedál, rýchlych občerstvení či sladkých potravín, vaše telo sa nimi časom presýti. Pokiaľ máte navyše sedavé zamestnanie, a teda nedostatok pohybu, tukové bunky sa začnú na seba postupne naväzovažť a ručička na váhe čoskoro vyskočí na neželané čísla. Zmenu bude nielen vidieť, pocítite ju aj v intímnom živote. Pri sexe budete mať zrazu slabšiu kondíciu, únava sa dostaví oveľa skôr ako ste boli zvyknutí. V prípade, že má vaše telo tendenciu priberať najmä v oblasti brucha či pásu a bokov, niektoré polohy sa stanú problémovými. Kilá navyše začnú postupne prekážať. Ďalším problémom kvalitného sexu je tiež konzumácia jedla pred samotnou aktivitou. Po jedle sa krv presúva z mozgu do oblasti tráviacich orgánov, aby ich v boji s jedlom podporila. To vyvoláva v človeku pocit únavy, a preto má namiesto akčného sexu skôr chuť na pokojný oddych pred televízorom. Podobne je to aj s alkoholom. Príjem alkoholických nápojov vo zvýšenej miere spôsobuje únavu a neschopnosť sexuálnej aktivity. Podstatnejšie ako nespokojnosť s kondíciou či fyzickým výzorom sú však problémy vo vnútri tela, ktoré vznikajú vplyvom nevyváženého stravovania. Tieto problémy môžu ovplyvniť sexuálne zdravie, kvalitu sexu ako aj plodnosť.

Keď je problém vo vnútri tela

Jedlá s vysokým obsahom tuku zodpovedajúce napríklad za zvyšovanie cholesterolu v krvi, zanášajú a zužujú cievy. Táto informácia je podstatná najmä pre mužov. Keďže erekcia závisí od schopnosti prekrvenia ciev v penise, upchávanie ciev môže spôsobiť aj problémy s erekciou. Ďalším rizikom pri erekcií je obezita, ktorá znižuje hladiny testosterónu v krvi. Pri snahe o odstránenie problémov s erekciou, ktoré boli spôsobené nesprávnou životosprávou, by mali muži do jedálnička zaradiť potraviny bohaté na Omega-3 mastné kyseliny, ktoré obsahuje napríklad rybí olej. V boji proti erektilnej dysfunkcií pomáha aj aminokyselina s názvom L-arginín, ktorá podporuje prekrvenie. Nachádza sa v tekvicových semienkach, pražených arašidoch, píniových orieškoch, vlašských orechoch, sušenom hrachu, kuracích prsiach, ovsených vločkách, jogurte, cesnaku, zelenine, tmavej čokoláde a iných potravinách. Muži by mali obmedziť aj konzumáciu jedál z bielej múky, ktorá znižuje množstvo spermií v ejakuláte.

Jedlo a intenzita sexu

Vďaka potrave sa do tela dostávajú látky, ktoré sexuálny apetít tlmia alebo naopak povzbudzujú. Ak patríte do skupiny, ktorá potrebuje trošku povzbudenia, zaraďte do jedálnička potraviny s vitamínom E (celozrnné potraviny, listová zelenina, špenát) a spolu s nimi konzumujte olivy či rastlinné oleje kvôli lepšiemu vstrebávaniu. Ďalšími dôležitými prvkami sú zinok (hovädzie a bravčové mäso, zelené fazuľky či horčica), vitamín B6 (pečienka, ryby, ananás, vajcia, ryby), beta karotén (mrkva, paradajky, cvikla, sušené marhule, broskyne) a mangán (repa, hrášok).

Vitamín C oživuje spermie a zvyšuje ich kvalitu. Najvyšší výskyt prírodného vitamínu C je v šípkach, čiernych ríbezliach a rakytníku, nachádza sa aj v červenej paprike, varenej brokolici, ananáse, pomarančoch, broskyniach a ďalších produktoch.

Horčík rozširuje cievy, čím zabezpečuje prekrvenie pohlavných orgánov. Nájdete ho v špenáte, ružičkovom keli či kapuste.

Lepšiu sexuálnu stimuláciu dosiahnete aj vďaka afrodiziakám, ktoré dokážu bunky nabudiť a zvýšiť libido. Okrem toho majú benefity aj pre vaše zdravie. Sú nimi napríklad med, bylinky (šalvia, mäta, bazalka), koreniny (chilli, škorica, vanilka, zázvor, muškátový orech), ovocie a zelenina (banány, čerešne, avokádo, zeler, olivy) a dokonca aj cesnak.

Vplyv cukru

Aj nadmerná konzumácia cukru má okrem rastu váhy ďalšie zdravotné nevýhody. Ide o potravinu zbavenú výživovej hodnoty, ktorá pomáha rozvoju chorôb – diabetes, rakovina, depresie. Pri depresií v tele chýbajú endorfíny, čím klesá sexuálna túžba. Okrem toho cukor a potraviny s jeho obsahom zabíjajú upchávaním tepien libido aj priamo. Ochutené vody a džúsy preto nahraďte obyčajnou vodou alebo minerálkou, pite nesladené čaje a telo sa vám poďakuje. Aspoň na určitú dobu sa snažte vyhnúť pokrmom s pridaným rafinovaným cukrom, bude to pre vaše zdravie (a to nielen sexuálne) veľké plus. Pri neodolateľnej chuti na sladké skúste kvalitnú tmavú čokoládu (aspoň 70% kakaa), ktorá zároveň zvyšuje hladinu endorfínov.

 

 

 
Komentáre
Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár