Zdravá polievka

Na zníženie hmotnosti existuje množstvo spôsobov, pričom každý chudnúci človek považuje práve svoj spôsob za ten najlepší. Niekto preferuje drastické diéty, počas ktorých pije napríklad len vodu a konzumuje surovú zeleninu, ďalší dodržiava Dukanovu diétu, iné diéty vylučujú akékoľvek tuky a sacharidy zo stravy, tí športovo zdatnejší uprednostnia pred obmedzovaním sa v strave radšej aktívnejší pohyb. Naozaj pestrá paleta na výber. Vedeli ste o tom, že pár kíl vám pomôžu zhodiť aj polievky? Nečakajte žiadne extra zázraky, ale každý gram smerom predsa privítate, či nie? Ak ku konzumácií pridáte aj viac pohybu a celkovej zdravšej životosprávy, ručička na váhe pôjde určite tým správnym želaným smerom.


Aký je ich účinok?

V prvom rade – zasýtia vás a tak ostane v žalúdku menej miesta na iné kalorické jedlo. Čím krémovejšiu polievku (napríklad hrachovú či polievku z tekvice Hokkaido bez použitia smotany) zvolíte, tým viac sa ňou tráviaca sústava zasýti a nebude vyžadovať veľkú porciu ďalšieho jedla.. Ďalšou výhodou je prísun tekutín, a to najmä pre tých, ktorí majú problém odsledovať si denný príjem tekutín a na pitie počas dňa trochu zabúdajú. Polievky im tak pomôžu doplniť chýbajúce tekutiny. Polievky prinášajú do tela aj množstvo potrebných vitamínov, minerálov, vlákninu, antioxidanty a iné zdraviu prospešné látky. V zimnom období tiež skvele zahrejú organizmus. Uprednostňujte polievky bez zbytočného pridávania ďalších ingrediencií – napríklad smotana v polievke či múkou zahusťované polievky vám v úprave hmotnosti veľmi nepomôžu. Namiesto toho uprednostnite prirodzené zahustenie polievky mixovaním jej obsahu. Ak chcete mať v polievke plávajúce kúsky zeleniny a neobľubujete mixovanie, skúste polievku zahustiť postrúhaným zemiakom či krúpkami. Vhodné sú „čisté“ polievky, napríklad jarná zeleninová, rajčinová, vajíčková, strukovinová, pravý vývar a mnohé ďalšie. Napríklad pri skvelom kotlíkovom guláši by ste určite uspokojili svoje chuťové bunky, ale vyššie spomínaný účel a očakávané benefity by vám zrejme nepriniesol. Fantázií sa medze nekladú. Pozor však na rôzne polotovarové a instantné (nazývané aj sáčkové) polievky. Nimi by ste svojmu organizmu veľmi nepomohli a namiesto želaných zdraviu prospešných benefitov by ste telo zaťažili ďalšími pre telo nežiaducimi látkami. Tieto polievky totiž okrem zbytočne prehnaného množstva chemických prísad a iných emulgátorov, obsahujú aj veľa soli. Pravidelnou či častou konzumáciou týchto „dobrôt“ si môžete privodiť množstvo ochorení, napríklad cukrovku, srdcovo-cievne ochorenia, nadváhu (ktorej sa predsa potrebujete zbaviť) či hormonálnu nerovnováhu. Ochránia vás aj pred rôznymi infekciami a zabraňujú poškodzovaniu buniek. Práve posledné menované zabraňuje starnutiu pleti, zlepšuje jej stav a kvalitu.

 

 

 
Komentáre
Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár